Little seekers

Startujemy z nowym projektem.
Zaczynamy od przygotowania prezentacji naszej grupy. Jak zwykle w projekcie wezmą udział chętni uczniowie z naszej świetlicy.  Do tego projektu dołączyli także Oliwier i Szymon , uczniowie klasy 8, którzy  co poniedziałek pomagają w prowadzeniu zajęć " Zakodowane poniedziałki".



  Szymon i Nikodem przygotowali też naszą prezentację w Scratch.




Code week 
 


Podsumowanie wszystkich  naszych działań w tej części projektu. 


Zadanie drugie:  

                                  STEAM Activity 

STEAM to zadania, które łączą w sobie  4 dziedziny .
Weźmiemy udział w konkursie na robota. Najładniejszy znajdzie się w   logo naszego projektu.
Zanim zabraliśmy się do budowania robotów  naszej świetlicy pojawił się kolejny gość- pan Mateusz Wincek- inżynier robotyk.  Pan Mateusz opowiedział nam jak zbudowane są roboty, do czego są wykorzystywane, jak "myślą" i na czym polega jego praca. Spotkanie zakończyło się wspólnym budowaniem i programowaniem robota Milo z klocków lego we do 2.0 , o które niedawno wzbogaciła się świetlica.




Do budowania robotów wykorzystaliśmy to,  co było pod ręką: klocki, papier, pudełka, taśmy klejące, druciki, nakrętki... Naszym robotom postawiliśmy zadanie: ma pomóc  nam w ratowaniu planety i powstrzymaniu zmian klimatycznych. Ponieważ  musieliśmy także dowiedzieć  się trochę na ten temat , dlatego na krótko "wskoczyliśmy" w projekt Tydzień Edukacji Globalnej.




















Olek i Staś zbudowali roboty z klocków bionicle . I stworzyli projekty logo na konkurs.





Budujemy  programujemy i "uczymy mówić"  nasze roboty. 
W każdy poniedziałek , klocki lego we do i we do 2.0  oraz klocki systemu JIMU  w rękach Świetliczaków zamieniają się  w roboty Poza tym każdego dnia powstają różnorodne konstrukcje z klasycznych klocków lego.






















Godzina kodowania

9 grudnia rozpoczął się Tydzień Edukacji Nauk Informatycznych, w ramach którego organizowana jest Godzina Kodowania.  
Mali Poszukiwacze dowiedzieli się kim była Grace Hopper. Zdobywali certyfikaty Godziny Kodowania oraz budowali i programowali roboty z klocków lego we do; tworzyli animacje w Scratch Jr, kodowali wykorzystując platformę Tynker i aplikację Light bot. 






















Gry ( zdjęcia?)


STEM  i przedświąteczne przygotowania:
konstruowanie "choinek", tworzenie gwiazd ,  budowanie pojazdów dla Mikołaja. Niektóre trzeba było zaprogramować.








Problem: jak skonstruować gwiazdę ?

Konstruowanie gwiazd  nie jest łatwe .Wymaga rozwiązania wielu problemów
i wykorzystania wielu różnych technicznych  umiejętności









Choinki - inaczej 
W tym roku w naszej szkole  choinki w klasach mają być wykonane z materiałów wtórnych.  Testujemy różne sposoby wykonania takiej choinki.














Tworzenie kartek świątecznych dla partnerów


My też otrzymaliśmy kartki od naszych partnerów.


Przedświąteczne spotkanie on line


Pieczenie ciastek uczy  współpracy, umiejętności manualnych, rozwiązywania problemów.  Jest jak najbardziej  aktywnością STEM Uczniowie czytali przepis- algorytm. Odmierzali potrzebne składniki. Szacowali i obliczali liczbę ułożonych na blasze przysmaków. Przeliczali koszt wyprodukowanych łakoci.  


Czytamy o wspaniałych wynalazkach i wynalazcach.




Wspólnie świętujemy Dzień Bezpiecznego Internetu
My   zapoznajemy się z Sieciakami, projektujemy avatary, wymyślamy nicki i poznajemy zasady bezpiecznego internetu grając w Interlandię 






Wspólnie z partnerami  tworzymy plakaty związane z bezpieczeństwem w Internecie. 
zdjęcia 
https://docs.google.com/document/d/1K5633C0Xq_73iyXG6VmtQT3hfRznbR6Pt_TvGo97O74/edit

https://www.canva.com/design/DADy4gbgqfY/gNF_wfooLMzJN1c5r4BY-Q/edit

https://www.storyjumper.com/book/showframe/78321275/Secure-Internet#page/32

Remiksujemy i tworzymy nowe animacje w we wspólnym Studio Scratch  STUDIO
https://scratch.mit.edu/studios/25432017/?fbclid=IwAR26sIU08omGbw-DZqIar6ngNT4dmMveFVELNo1nKjKtRSnPWJayC-UYSrc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz