Tydzień w kropki z projektem eTwinning "Łącz kropki"





Międzynarodowy Dzień Kropki powstał w 2008 roku i obecnie jest obchodzony w ponad 100 krajach. Ten dzień powstał aby budzić kreatywność i pomysłowość dzieci oraz  przypominać dorosłym, aby w każdym dziecku dostrzegali, a także  pomagali mu rozwijać, jego talent. Pomysł zawdzięczamy amerykańskiemu  pisarzowi  i ilustratorowi  książek dla dzieci Peterowi H. Reynoldsowi, który  w 2003 roku wydał książeczkę pod tytułe“The Dot” czyli “Kropka”. Jej bohaterką jest nieśmiała dziewczynka o imieniu Vashti, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej, mądrej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości. Tegoroczne święto obchodzić będziemy po raz kolejny, wspólnie z wieloma szkołami, które tak jak my, przystąpiły do projektu etwinning Łącz kropki. A jest tych szkół bardzo wiele...



Poniedziałek 

Wprowadzeniem do rozmowy o talentach było zapoznanie się z  bardzo ciekawym ptakiem - sową. Sowy to bardzo utalentowane ptaki. Mają świetny wzrok i bardzo duże gałki oczne. – sowy aktywne nocą widzą doskonale w ciemności. Dzieje się tak za sprawą specyficznej budowy oka, w którym dominują pręciki. Pozwala im to widzieć w całkowitej niemal ciemności, ale obraz jest czarno-biały. Oczy sów są nieruchome. Rekompensują to sobie możliwością obrotu głowy o 270o. Dzieje się tak dzięki 14 kręgom szyjnym. Mają doskonały słuch. Dla niektórych sów np. płomykówki czy włochatki jest on podstawowym zmysłem, ale „uszy” które widzimy m.in. u puchacza czy uszatki to jedynie specyficzny układ piór, który służy do... wyrażania nastrojów ptaka. Odbieranie dźwięków ułatwia szlara – koncentrycznie ułożone pióra „twarzy”, które działają niczym antena satelitarna.Sowy potrafią latać bezszelestnie. Młode sowy opuszczają gniazda zanim osiągną zdolność do lotu. Za pomocą pazurów, skrzydeł i dzioba wspinają się potem po pniach drzew na bezpieczną gałąź.  Na naszej tablicy znalazły się pracowicie pokolorowane kropkowane sowy - znak, że projekt Łącz kropki rozpoczęty! 



ZADANIE PROJEKTOWE SZKOŁA W KROPCE
Jest początek roku szkolnego, niektóre dzieci dopiero zaczęły się uczyć w naszej szkole. Poznajemy ją, zwiedzamy, oglądamy od środka i z zewnątrz. obserwacje przelewamy na papier. Powstają rysunki, które zamieszczamy we wspólnej prezentacji Szkoła w kropce.   
  



ZADANIE PROJEKTOWE: KWERKLE

Przygotowaliśmy kwerkle dla naszych kolegów. Ciekawe, jak je pokolorują? 
My kolorujemy kwerkle od kolegów z Gromnika . Niektórzy robią to indywidualnie, inni wolą wspólnie. 






                







Wtorek 

Dzisiaj TEN dzień . Poznajemy historię Vashti i rozmawiamy o niej.





Dlaczego Vashti była smutna? Co sprawiło, że zaczęła się znów cieszyć?
Co możemy zrobić, gdy ktoś jest smutny?
Co to znaczy, że ktoś w siebie nie wierzy? Jak możemy takiej osobie pomóc? 


Tworzymy listę słów, które "dodają skrzydeł" .

 



W ruch idzie świąteczna fotobudka przygotowana wczoraj. Utalentowani pozują.
































ZADANIE PROJEKTOWE Spotkanie on line - Zagadki w kropki .









Filmik  z występu Bruna.







Podczas spotkania Bruno zaprezentował swój talent - grę na harmonijce ustnej.
Nasi koledzy rozwiązali też naszą zagadkę- rebus . Dowiedzieli się z niej skąd jesteśmy. 




ZADANIE PROJEKTOWE KALENDARZE
Niektórzy ujawnili swoje talenty w projektowaniu mandali z guzików. Powstawały wspaniałe obrazy, które będą ozdobą wspólnych kalendarzy. 









Zabawa z aplikacją Quiwer pozwala zobaczyć kropkę w rozszerzonej rzeczywistości.






ZADANIE PROJEKTOWE Zakropkowane ubrania - zaprojektujmy T- shirt z okazji Dnia Kropki:)


Niektórzy odkryli w sobie zainteresowanie projektowaniem ubrań. Nasze projekty
będą częścią wspólnego albumu UBRANIA W KROPKI - PROJEKTY













Środa
Dzisiaj dalszy ciąg różnych aktywności z kropką w tle. Można było odkryć w sobie talent artystyczny puszczając w ruch szalone pędzle bomomo, które zdaniem Bartka "wy-mia-ta-ją !"
























ZADANIE PROJEKTOWE KSIĄŻKA O TALENTACH 
Rozmawialiśmy o naszych talentach. Pomagały nam pytania:  co lubię robić, z czego jestem dumny, co jest moim sukcesem, co sprawia, że jestem wyjątkowy, nad czym chcę pracować, czego się nauczę... Każdy wykonał kropkę symbolizującą jego talent i nakleił na "drzewie talentów". Wypowiedzi dzieci zostaly nagrane. 
Lena zamiast opowiadać po prostu wykonała własną choreografię. 







Nasze drzewo oraz przykłady naszych talentów umieściliśmy  we wspólnej e-książeczce   Zgadnij, jaki mam talent?

Nagrane wypowiedzi zostały umieszczone w podcaście.

Były kropkowe zabawy ruchowe dla utalentowanych sportowo.


 
czwartek
ZADANIE PROJEKTOWE WARZYWNO OWOCOWE TALERZYKI KROPKOWE
Śniadanie z kropką- lekcja dotyczyła zdrowych nawyków żywieniowych, grupowania składników, poszukiwań odpowiedzi na pytanie -dlaczego śniadanie jest takie ważne?
Przygotowaliśmy tosty z pełnoziarnistego pieczywa i robiliśmy kanapki z owoców i warzyw, które w przekroju przypominają kropkę. Wielkie powodzenie miał pomidor, ogórek, rzodkiewka, kalarepka, banan, śliwka, marchewka. Było zdrowo i smacznie :) Takie śniadanie mówi do człowieka : uwierz w siebie! Kto wie, może ktoś poczuł w sobie pasję przyszłego master chefa? Nasze propozycje będą inspirować innych 
Wspólna Nasza książka kucharska - śniadanie Uwierz w siebie !






















Piątek
ZADANIE PROJEKTOWE KROPERSI albo STWORKI NA DOBRE HUMORKI

Zaprojektowaliśmy dla naszych kolegów z projektu stworki, które przypomną im "Uwierz w siebie"! Nasze stworki powędrują w Polskę.












Przesyłka  z Chełma bardzo nas ucieszyła.  

 Kropki będą  nam przypominać, żeby wierzyć w siebie i rozwijać swoje pasje i talenty. A gdzie można znaleźć kropkę? Wszędzie. 






Zakończenie projektu - wspólny koncert Bruna i pana Pawła. 



Ewaluacja projektu 

Większość działań projektowych podobała się dzieciom. Będziemy je kontynuować poprzez umożliwianie uczniom  prezentowania swoich pasji i talentów podczas zajęć świetlicowych. 























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz