https://sites.google.com/view/artdot2025/
curi.live 513847
Scenariusz: „Kropkowe opowieści Vashti”
Cel zajęć:
Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej dzieci poprzez inspirowanie się sztuką Kandinsky’ego, Magritte’a, Kusamy i Delaunaya, w nawiązaniu do książki P. Reynoldsa „Kropka”.
1. Wprowadzenie – bajka o Vashti
Nauczyciel opowiada:
„Vashti postanowiła sprawdzić, co malują inni malarze. Wybrała się w podróż do wielkich artystów. Kandinsky pokazał jej tańczące linie i kolory, Magritte – dziwne, zaczarowane światy, Kusama – morze kropek bez końca, a Delaunay – tęczowe fale i kręgi. Vashti zapragnęła spróbować wszystkiego, a jej kropka razem z nią. Jak wyglądałaby kropka namalowana przez tych artystów?
2. Inspiracje – oglądamy obrazy
-
Pokaz slajdów lub wydruków dzieł Kandinsky’ego, Magritte’a, Kusamy, Delaunaya.
-
Krótka rozmowa: Co widzicie? Co jest niezwykłe? Jakie emocje budzą te obrazy?
3. Zadanie plastyczne – „Moja kropka w podróży”
-
Dzieci dostają karton A3, farby, kredki, wycinki z kolorowych gazet.
-
Zaczynają od narysowania lub naklejenia jednej kropki (jak Vashti).
-
Wokół kropki rozwijają swoją kompozycję, inspirując się stylami artystów:
-
Kandinsky – linie, rytmy, kolory,
-
Magritte – coś dziwnego, zaskakującego,
-
Kusama – mnóstwo kropek, powtarzanie,
-
Delaunay – fale, koła, kręgi tęczy.
-
4. Zakończenie – wystawa kropkowych opowieści
-
Dzieci układają prace obok siebie na podłodze lub ścianie.
-
Nauczyciel mówi: „Popatrzcie – Vashti pomogła Wam stworzyć niezwykłą galerię kropek. Każda z nich ma swoją własną opowieść, a wszystkie razem tworzą magiczną podróż przez sztukę.”
https://wakelet.com/i/invite?code=k8l3mzx4
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz