Mam tę moc !

 https://sites.google.com/view/artdot2025/


curi.live 513847

Scenariusz: „Kropkowe opowieści Vashti”

Cel zajęć:
Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej dzieci poprzez inspirowanie się sztuką Kandinsky’ego, Magritte’a, Kusamy i Delaunaya, w nawiązaniu do książki P. Reynoldsa „Kropka”.


1. Wprowadzenie – bajka o Vashti
Nauczyciel opowiada:

„Vashti postanowiła sprawdzić, co  malują inni malarze.  Wybrała się w podróż do wielkich artystów. Kandinsky pokazał jej tańczące linie i kolory, Magritte – dziwne, zaczarowane światy, Kusama – morze kropek bez końca, a Delaunay – tęczowe fale i kręgi. Vashti zapragnęła spróbować wszystkiego, a jej kropka razem z nią.  Jak wyglądałaby kropka namalowana przez tych artystów?  


2. Inspiracje – oglądamy obrazy

  • Pokaz slajdów lub wydruków dzieł Kandinsky’ego, Magritte’a, Kusamy, Delaunaya.

  • Krótka rozmowa: Co widzicie? Co jest niezwykłe? Jakie emocje budzą te obrazy?


3. Zadanie plastyczne – „Moja kropka w podróży”

  • Dzieci dostają karton A3, farby, kredki, wycinki z kolorowych gazet.

  • Zaczynają od narysowania lub naklejenia jednej kropki (jak Vashti).

  • Wokół kropki rozwijają swoją kompozycję, inspirując się stylami artystów:

    • Kandinsky – linie, rytmy, kolory,

    • Magritte – coś dziwnego, zaskakującego,

    • Kusama – mnóstwo kropek, powtarzanie,

    • Delaunay – fale, koła, kręgi tęczy.


4. Zakończenie – wystawa kropkowych opowieści

  • Dzieci układają prace obok siebie na podłodze lub ścianie.

  • Nauczyciel mówi: „Popatrzcie – Vashti pomogła Wam stworzyć niezwykłą galerię kropek. Każda z nich ma swoją własną opowieść, a wszystkie razem tworzą magiczną podróż przez sztukę.”


https://wakelet.com/i/invite?code=k8l3mzx4



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz