Merchants of Stories

Sprzedawcy opowieści

https://join.pixton.com/4k8hha

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScq95pEy40fRjJP_VOW1RHtlkwvFuyGYwxNDhFlK4dGZ85gZQ/viewform

"Dawno, dawno temu..." historie zwykle zaczynają się w ten sposób, aby nam coś powiedzieć, dać nam jakieś wiadomości, jakieś światy do wyobrażenia lub doświadczenia do przeżycia. Historie, takie jak gry, przygotowują do życia, sprawiają, że rozwijamy się, wzbudzając głębokie emocje podczas opowiadania fantastycznych lub prawdziwych przygód, odkrywanych z daleka w całkowicie bezpieczny sposób.  

W ramach  projektu uczniowie będą słuchać historii opowiadanych przez uczniów, którzy zamienią się w gawędziarzy i będą opowiadać swoje historie za pomocą japońskiej techniki opowiadania historii "Kamishibai" lub wędrownego teatru papierowego. Uczniowie zapoznają się z techniką Kamishibai, oglądając filmy instruktażowe i słuchając przykładowych historii. Następnie zbudują swoje "Butai" lub drewnianą teczkę / walizkę, w połowie drogi między teatrem a książką, która będzie używana do teatralnego czytania ich historii. Projekt ma na celu rozwijanie aktywnych umiejętności obywatelskich, wielojęzycznych, cyfrowych, technologicznych, społecznych i przedsiębiorczych. Ścieżka będzie miała charakter międzyprzedmiotowy, faworyzując dyscypliny STEAM.  Działania związane z opowiadaniem i tworzeniem historii będą wykonywane wspólnie w mieszanych zespołach krajowych przy użyciu wspólnych technik kreatywnego pisania opartych na grach. Produkty będą dokumentowane za pomocą narzędzi cyfrowych i rozpowszechniane poprzez wystawy w szkołach partnerskich.

Nauczyciele założyciele: Silvana Daniele ICS "Simona Giorgi" di Milano (WŁOCHY) i Konstantina Kokmotou "2nd Primary School" of Nafpaktos (GRECJA)

Nauczyciele partnerscy: Maria Elena Tozzi, Margherita Ciociano, Stefania Guerrini, Maria Fernanda Alvega, Małgorzata Jóskowiak-Reszko

Kraje uczestniczące: Włochy, Grecja, Portugalia, Polska

Języki: Angielski, włoski, grecki, portugalski, polski 

Przedział wiekowy: od 6 do 10 lat

Liczba uczniów: >100

Przedmioty: Obywatelstwo, Sztuka, Języki obce, Geografia, Projektowanie i technologia, Informatyka/ICT, Matematyka/Geometria, Międzyprzedmiotowe

Kompetencje kluczowe: Obywatelstwo, umiejętność czytania i pisania, wielojęzyczność, kompetencje osobiste, społeczne i umiejętność uczenia się, kompetencje cyfrowe, przedsiębiorczość.

Oczekiwane rezultaty


Oczekiwane rezultaty tego projektu polegają na tym, że nasi uczniowie osiągną zaplanowane cele pedagogiczne, dobrze się bawiąc, z wielkim celem generowania aktywnego obywatelstwa, kultury integracji, dobrego samopoczucia emocjonalnego i zrównoważonych relacji rówieśniczych.

Postępy w pracy będą widoczne na stronach Twinspace. Wybrane produkty będą rozpowszechniane w szkołach partnerskich poprzez wystawy i otwarte wydarzenia, stronę internetową szkoły i kanały społecznościowe. Możliwe jest stworzenie powiązań między działaniami projektowymi a lokalnymi organizacjami.


Watch my Powtoon: Merchants of Stories


Partnerzy 

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=139ZXq1FocyY0wXFl5JBGsKSvp-0UXrU&usp=sharing





DZIENNIK PROJEKTU 

Wrzesień :

Spotkanie nauczycieli 


Październik:

Zaproszenie do projektu .








7-22 października EU Code Week 4 Wszystkie wydarzenia z partnerską współpracą w zakresie kodowania.

W ramach wydarzenia Europe Code Week 2023 zostanie stworzony projekt w Scratchu,  aby poprawić słuchanie historii opowiadanych przez uczniów za pomocą japońskiej techniki opowiadania historii "Kamishibai", polegającej na zastępowaniu tabel z wizualnych bloków aplikacji Scratch Junior. Wszystkie klasy różnych narodowości stworzą symulację stołu w Kamishibai z narracją bardzo prostej historii stworzonej w mieszanych zespołach z Włoch, Grecji, Portugalii i Polski.

EU Codeweek for all: cw23-3YnEn

 

In this Europe Code Week 2023 event, a project will be created on Scratch to enhance listening to stories told by students with the Japanese storytelling technique "Kamishibai" consisting on replaced tables from the visual blocks of Scratch Junior App. All classes of different nationalities will create a simulation of a table in Kamishibai with the narration of a very simple NONSENSE story created in a mixed country team from Italy, Greece, Portugal and Poland.

 

Video about EUROPE CODE WEEK 2023

https://youtu.be/H6835e_Njso





https://scratch.mit.edu/projects/907420545/









Listopad: 

Przełamanie lodów/zabawy związane z tematem - Pierwsze spotkanie uczniów w celu wzajemnego poznania się 

https://wordwall.net/it/resource/12367893/introduction

https://wordwall.net/it/resource/2731698/my-favourites

https://wordwall.net/it/resource/26430770/words-of-empathy

https://wordwall.net/it/resource/41870847/senza-nome5

https://wordwall.net/it/resource/62750022/the-ingredients-of-a-story

Przygotowanie i udostępnienie logo projektu i plakatów za pomocą aplikacji Web 2.0 - Konkursy na logo i plakaty 


 Kiermasz książek: uczniowie wybierają książki do wspólnego czytania w klasie 

Students choose books for shared reading activities in their classes

https://digipad.app/p/573435/5ebe99111ff8f

Code of Access: 8305





13 listopada Światowy Dzień Życzliwości.


Partner students create the lyrics of a song “Kindness is Cool”. Then, music will be added using AI and a video file (Mp4) of the song will be produced.
Add your verses in the grid below, please!
 

Lyrics verses

Teacher’s name

School name/country

Kindness is cool

Silvana

ICS S. Giorgi - ITALY

Better than being rude!

Silvana

ICS S. Giorgi - ITALY

Give your friend a flower

Maria Elena

ICS Manzoni-Radice- ITALY

To get a big smile.

Maria Elena

ICS Manzoni-Radice- ITALY

Help who is sad

Stefania

ICS S. Giorgi - ITALY

Give him a warm hug.

Stefania

ICS S. Giorgi - ITALY

We need more love

Margherita

ICS S. Giorgi - ITALY

and understanding in this world.

Margherita

ICS S. Giorgi - ITALY

Look at the sun

Konstantina

2nd primary school of Nafpaktos - GREECE

Warm your heart!Konstantina

2nd primary school of Nafpaktos - GREECE

Kindness is coolSilvanaICS S. Giorgi - ITALY
Better than being rude!SilvanaICS S. Giorgi - ITALY
It costs nothing to be kind. 
 
Malgorzata

Szkola Podstawowa nr 6 im. H. Sienkiewicza Gniezno /POLAND

Who is kind has peace in mind.

 

Malgorzata

Szkola Podstawowa nr 6 im. H. Sienkiewicza Gniezno /POLAND

Look at others with your heart

Fernanda

AEB - Portugal

Always alert to help.

Fernanda

AEB - Portugal

Build bridges of empathy

Carla

AEB - Portugal

Make others happy.

Carla

AEB - Portugal

It's not a weakness,SilvanaICS S. Giorgi - ITALY
It's the strongest tool.
SilvanaICS S. Giorgi - ITALY
Kindness is coolSilvanaICS S. Giorgi - ITALY
Better than being rude!SilvanaICS S. Giorgi - ITALY

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Partner Students' Collaborative Song
https://youtu.be/I5-_XcBJRnk
 
https://digipad.app/p/516649/4b55b8a15636a
Access Code: 7352







Grudzień: 


Partners can add contents in the Wakelet

https://wakelet.com/i/invite?code=orpyvpz3





Uczniowie zapoznają się z techniką kamishibai - Uczniowie projektują i budują butai . 



































Zespoły mieszane tworzą wspólne historie za pomocą techniki Kamishibai 


The partner teachers and their students will work in mixed country teams to create a collaborative story with the Kamishibai technique. 

 

Here following the organization in two teams of mixed nationalities with Keamk app.

mixed_country_teams_organization

https://keamk.com/5ahoig5uyclguy5y 

Wspólna cyfrowa kartka z życzeniami noworocznymi od wszystkich partnerów projektu.



https://www.greetingsisland.com/ecard/p2zttvt5of11




https://view.genial.ly/65b4561909d6670014300720/interactive-image-merchants-of-stories-wish


Styczeń: Każdy zespół z mieszanego kraju nagrywa wideo z opowiadania Kamishibai wymyślonej przez siebie wspólnej historii 

Partners can find some helpful tips for writing their own stories by clicking on the following link

https://drive.google.com/file/d/1cIY0NVWCaVkHzEood3Dp9jRQUapqSlhM/view?usp=sharing

 

 

Partners document their work in mixed country teams in the digipad below

https://digipad.app/p/607331/376875a8a14f4

Access code: 2222


























1 stycznia Światowy Dzień Pokoju.









https://app.emaze.com/@ALLFFCQLI/światowy-dzień-wydarzenia-pokojowego---1 stycznia


Luty: Konkurs na opowiadanie historii: uczniowie, nauczyciele i rodzice głosują na swoje ulubione opowiadanie wideo stworzone przez zespoły partnerskie 


Zespół II 






 8 lutego Dzień Bezpiecznego Internetu.

A partner collaborative work to promote a safer use of the Internet

https://www.canva.com/design/DAF7v-ZBUi4/jWVTAABgJbvFLnfAvxsCOg/edit




Marzec: Produkt końcowy współpracy partnerskiej: "Cyfrowa galeria opowieści Kamishibai" 


- Końcowe spotkanie uczniów: krótkie opowieści Kamishibai w językach ojczystych partnerów - "Dzień opowieści Kamishibai" w szkołach partnerskich - 



Ocena i zakończenie projektu.

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz