Jajko ma w sobie niespodziankę. Tą niespodzianką jest ... MATEMATYKA.
Skąd ten pomysł ? Otóż , podobno nasz naród jest trudno wyuczalny jeśli chodzi o matematykę, podobno Polacy "nie mają głowy" do matematyki i podobno nauczyciele nie potrafią jej uczyć. Takie rewelacje ostatnio krążą w środkach masowego przekazu. Dlatego bierzemy udział w projekcie
e Twinning " Jajko z niespodzianką" . O co chodzi w projekcie wyjaśnia prezentacja.
JAJKO Z NIESPODZIANKĄ on Biteable. by Dorota Dankowska Słupsk
Codziennie, aż do Wielkanocy na dzieci będą czekały różne matematyczne niespodzianki, które stworzyli nauczyciele uczestniczący w projekcie.Dzięki internetowi, mogli spotykać się choć mieszkają w różnych miejscach Polski. Będziemy też tworzyć zadania dla innych dzieci uczestniczących w projekcie. Za wykonanie zadań przyznamy sobie literkę. Projekt zakończy ułożenie całego napisu WIELKANOC. Kolekcja zadań matematycznych stworzonych w trakcie projektu.
Matematyka i muzyka. Dzisiaj uczyliśmy się piosenki o pisankach. Układaliśmy rytmy z kolorowych pisanek i realizowaliśmy je pstrykaniem, klaskaniem i tupaniem. Wykonywaliśmy "pisankowe" zadania interaktywne. Wy-dmuchiwaliśmy także styropianowe jajeczka i liczyliśmy "wydmuchane" punkty. Tutaj bezkonkurencyjny był Piotrek z kl II b. Co było pierwsze? Jajko czy kura? Tego nie wiemy dokładnie, ale oglądając ciekawy film dowiedzieliśmy jak z jajka wykluwa się kurczak. A potem było dużo myślenia nad zadaniami kurki-złotopiórki ( mnożenie) i tymi ukrytymi w piórkach ( zadania tekstowe). Wielu amatorów miały "kodowanki" . Okazało się, że ukrywały one kurczątka. Dla spostrzegawczych było zadanie z osią symetrii- należało dorysować brakującą połówkę kurczaka lub pisanki. Powstało też małe stadko kurek z origami. Przy okazji przypomnieliśmy sobie jak nazywają się podstawowe figury geometryczne i jakie mają cechy. Liczyliśmy boki, kąty i przekątne.
Dziewczynki stworzyły nietypowe życzenia świateczne- puzzle z zagadkami. Ciekawe czy spodobają się partnerom? Spodobały się ! A koledzy z Tarnobrzega nawet je ułożyli i zagadki rozwiązali! Pisanki, kraszanki- Jajka można ozdabiać na wiele różnych sposobów, można też tworzyć prace plastyczne inspirowane pisankami. Niektóre pisanki można było ozdobić dopiero gdy się wyliczyło zadanie... W efekcie koszyk wypełnił się mnóstwem pisanek. Piękne projekty wykonały uczennice kl Vb. Jak to miło i wesoło gdy koszyczek krąży w koło, a w koszyku pisanki z zadaniami. W pamięciowych rachunkach bezkonkurencyjny był Leon z kl I a. Nie tylko dodaje i odejmuje w pamięci, ale także mnoży! Dziękujemy kolegom ze Słupska za pomysł tej zabawy. Dyktanda graficzne, kodowanie i odkodowywanie; przez kolorowanie, na papierze, planszy lub w specjalnym programie, przy pomocy kredek, kubeczków lub nakrętek... to ciekawe zadania, które rozwijają u dzieci percepcję wzrokową , orientację przestrzenną, koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację uwagi, logiczne myślenie i wyobraźnię przestrzenną. Matematyka w kuchni. Podczas zajęć kulinarnych dzieci przygotowały mazurki, pastę jajeczną oraz stworzyły z jajek wesołe stworki. Zajęcia kulinarne były także dobrą okazją do dodawania, mnożenia dzielenia, odejmowania oraz układania zadań tekstowych. Ile dni do Wielkanocy? Jak wynika z wertowania kalendarza jeszcze całkiem sporo. Przy okazji utrwalaliśmy kolejność dni tygodni, nazwy miesięcy i cyfry rzymskie.Czas wysyłać życzenia! Chętni przygotowywali życzenia wielkanocne. Każdy mógł wybrać własny sposób. W efekcie powstały życzenia animowane w Scratchu, można było skorzystać z aplikacji do tworzenia życzeń, rysować w programie paint i zwyczajnie, kredkami... Nagraliśmy życzenia dla kolegów. https://youtu.be/kbQWt2WgnsE Liczymy z zającem. W zestawie "zadań z zajączkiem" dzieci ścigały się w parach w rysowaniu zająca ( "wykulaj zająca"), szukały zajączka zaznaczając odpowiednie pola na kratownicy, mogły wykonać zadanie on-line -mnożenie z zajączkiem oraz zaznaczyć drogę zajączka do pisanki, skacząc po polach z odpowiednim wynikiem. Najwięcej emocji wywołała gra - ściganka, w której zajączek i kurczak ścigali się do mety jednocześnie zbierając pisanki i rozwiązując zadania tekstowe. https://view.genial.ly/5c8d95416f346c72263534b1/interactive-content-interactive-image Wszystkie literki zdobyte . Można ułożyć słowo WIELKANOC. Jednak projekt musi zakończyć ewaluacja. Na zakończenie każdy sobie powinien odpowiedzieć na pytania: czy był zaangażowany, czego się nauczył, ile zadań wykonał i które podobały mu się najbardziej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz