Świetlicowy Klub Gier Planszowych Bierka

 Lata 2019-2023

 https://wnaszejswietlicy.blogspot.com/p/wietlicowy-klub-gier-planszowych.html


2023/2024
WRZESIEŃ 2023 

Otrzymaliśmy prezent dla klubu - nowe gry ALIAS - testujemy w pierwszych dniach szkoły w świetlicy oraz w klasie 3a . Podpowiadamy- grać można na dwa sposoby - opisowo lub jak kalambury :) oba mają swoich fanów



I kolejny nowy nabytek: Sojusz na już i od wydawnictwa MUDUKO




Hurra!!!! Zostaliśmy przyjęci do programu Planszowa Świetlica!!!
Koordynatorką będzie pani Natalia Zielińska. Dokumentacja całorocznych działań działań :



LISTOPAD 2023

W przeddzień Narodowego Święta Niepodległości na lekcjach historii, pod okiem pana Bartka Pilarczyka z Olimpiady Gier Planszowych, uczniowie klas piątych i siódmych grali w gry #ZnajZnak", #MiśWojtek i #ORPOrzeł. Bawiąc się jednocześnie poznawali historię Polski i rozwijali różne funkcje poznawcze. Była to także świetna okazja do integrowania zespołów klasowych i świętowania rocznicy odzyskania niepodległości.





Mamy nową szafę na nasze gry.


GRUDZIEŃ 2023

Mikołajkowy Turniej Szachowy



STYCZEŃ 

Dzień Babci i Dziadka 
Babcie i Dziadkowie lubią planszówki tak jak my !






LUTY 

Po raz drugi bierzemy udział w Olimpiadzie Gier Planszowych IPN . Tym razem zgłosiło się aż 20 osób. Po zaciętych bojach na podium stanęła drużyna Hanna Alwin i  Oliwia Brzostowska.




















 Czerwiec 

Prezent od Muduko, dla naszego Klubu Gier Planszowych Bierka, za pośrednictwem społeczności Kluby Gier Planszowych bardzo, bardzo nas ucieszył!!! Dzisiaj już wypróbowaliśmy grę czytelniczą - absolutnie fantastyczną i W krainie legend. DZIĘKUJEMY!!!




Testujemy



 




Festiwal Gier Planszowych z Fantasmagorią
















































Finał II Olimpiady Gier Planszowych 2024 











================================
2024/2025 

10 X Przerwa na planszówkę 

10 października 

Dzień Gier Planszowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Gnieźnie 

koordynatorki: Małgorzata Jóskowiak Reszko i Marlena Oszutowska 


Cele wydarzenia:

  1. Integracja uczniów – zachęcenie do współpracy i rozwijania relacji międzyludzkich.

  2. Rozwój umiejętności logicznych i strategicznych – rozwijanie zdolności analitycznego myślenia i podejmowania decyzji.

  3. Wzmacnianie umiejętności społecznych – nauka zasad współzawodnictwa, radzenia sobie z przegraną oraz pracy zespołowej.

  4. Promowanie nauki przez zabawę – udowodnienie, że poprzez gry można rozwijać kompetencje matematyczne, językowe, przyrodnicze i wiele innych.

  5. Aktywizacja uczniów – stworzenie okazji do oderwania się od ekranów i skupienia na interakcji twarzą w twarz.

  6. Wzmacnianie dobrostanu psychicznego uczniów – poprzez gry planszowe promowanie zdrowego sposobu radzenia sobie ze stresem, wspieranie umiejętności rozwiązywania konfliktów, rozwijanie cierpliwości oraz poprawianie nastroju i budowanie poczucia przynależności do grupy. ( 10 października jest też Dniem Zdrowia Psychicznego) 

 Organizacja

Kl I - III  O sposobie organizacji tego dnia, wykorzystanych grach,  decyduje wychowawca. 

Można użyć gier przyniesionych przez dzieci lub pożyczyć w świetlicy.  Można na jednej lekcji grać w gry przyniesione przez dzieci, na drugiej zagrać w warcaby, mamy plansze i bierki dla całej klasy. 

Kl IV-VIII

Tego dnia nauczyciele przedmiotów proszeni są o przeprowadzenie wszystkich lekcji jakie mają tego dnia z zastosowaniem gier planszowych, dostosowanych do celów podstawy programowej w danej klasie, w miarę możliwości. Jeśli nauczyciel nie dysponuje grami związanymi z jego przedmiotem, może skorzystać z zasobów świetlicy lub zorganizować lekcję polegająca na stworzeniu gry przez klasę.  Na lekcje historii  zaproszony przedstawiciel Olimpiady Gier Planszowych IPN , pan Bartek Pilarczyk.

Inspiracje i scenariusze: https://zgranaszkola.pl/#scenariusze


Inspiracje i scenariusze: https://zgranaszkola.pl/#scenariusze



Listopad 2024 
Mistrzostwa Szkoły w UNO 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz