ROK SZKOLNY 2024/2025
KOORDYNATOR PROJEKTU: Natalia Zielińska
AUTORKA PROJEKTU:
Beata Grzeszczuk-Nędza
1. Cele główne:
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez różnorodne działania plastyczne.
*Poznanie i eksperymentowanie z różnymi technikami plastycznymi.
*Arteterapia rozwojowa oraz profilaktyka zdrowia psychicznego uczestników.
*Inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.
2. Cele szczegółowe:
*Prowadzenie twórczych działań plastycznych wspierających harmonijny rozwój, a szczególnie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, napięcia mięśniowego, spostrzegania, pamięci, uwagi i mowy.
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami i narzędziami plastycznymi, nabywanie doświadczeń i wielozmysłowe poznawanie stymulujące rozwój.
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami i narzędziami plastycznymi, nabywanie doświadczeń i wielozmysłowe poznawanie stymulujące rozwój.
*Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
*Tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, architekturą, literaturą dziecięcą i najbliższym otoczeniem za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych.
*Rozwijanie samodzielności, wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości oraz doświadczanie sukcesu.
*Kształtowanie postaw proekologicznych poprzez recykling plastyczny oraz wykluczenie materiałów zawierających plastik.
*Zewnętrzna promocja dziecięcej sztuki.
*Współpraca nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń i dobrych praktyk.
3. Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, plastyki w kl. IV-VII i szkół specjalnych oraz kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25 p.3 Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego.
ZADANIE PROJEKTOWE NA WRZESIEŃ
ZADANIE 2
ABSTRAKCYJNE DZIEŁA PT. "KROPKA".
ZADANIE PROJEKTOWE NA PAŹDZIERNIK
ZADANIE 1
STEMPLOWANIE JABŁKIEM - ZABAWA PLASTYCZNA
ZADANIE PROJEKTOWE NA LISTOPAD
ZADANIE 2
ZADANIE PROJEKTOWE NA LUTY
ZADANIE 2**
ABSTRAKCJA - ZABAWA PLASTYCZNA Z TAŚMĄ MASKUJĄCĄ
ZADANIE PROJEKTOWE NA KWIECIEŃ
ZADANIE 1
PISANKI WYCINANKI
ZADANIE 2
SŁONECZNA MOZAIKA
POSUMOWANIE PROJEKTU
Zasięg projektu znów był ogromny. W roku szkolnym 2024/25 ukończyło go ok. 20 400 uczestników w przedziale wiekowym od 3 do 24 lat. Najliczniejszą grupę stanowili uczniowie klas 0-3, uczniowie uczestniczący w zajęciach świetlicowych oraz przedszkolaki.
Do projektu przystąpiło ok. 1200 różnych placówek publicznych i niepublicznych tj. przedszkola i szkoły podstawowe (w tym integracyjne, specjalne i szpitalne), różne placówki opiekuńczo-wychowawcze (głównie specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze) i inne tj. biblioteki, domy kultury, kluby i świetlice środowiskowe.
Projekt prowadziło ok. 1300 nauczycieli, pedagogów, terapeutów, instruktorów plastyki i bibliotekarzy.
===============================================
rok szkolny 2023/2024
ZADANIE PROJEKTOWE NA WRZESIEŃ
ZADANIE 2
ABSTRAKCYJNE DZIEŁA PT. "KOLOROWE KOŁA".
ZADANIE PROJEKTOWE NA PAŹDZIERNIK
ZADANIE PROJEKTOWE NA LISTOPAD
ZADANIE PROJEKTOWE NA GRUDZIEŃ
ZADANIE 4
Galeria prac:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz