Plan pracy

2025/2026

Poranny Krąg 

🎯 Główne cele pracy świetlicy na rok szkolny

  1. Integracja i budowanie relacji społecznych

    • wspieranie adaptacji dzieci w grupie poprzez zabawy integracyjne, wspólne projekty i akcje życzliwości,

    • uczenie współpracy, empatii i komunikacji.

  2. Rozwijanie kreatywności i talentów

    • organizacja zajęć plastycznych, muzycznych, teatralnych i technicznych,

    • tworzenie przestrzeni do prezentowania własnych pasji i zainteresowań.

  3. Wzmacnianie poczucia własnej wartości i dobrostanu emocjonalnego

    • zajęcia dotyczące emocji, samoakceptacji i uważności,

    • budowanie pozytywnej samooceny poprzez podkreślanie mocnych stron i sukcesów dzieci.

  4. Promowanie zdrowego stylu życia i bezpieczeństwa

    • kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych, ruchowych i higienicznych,

    • nauka zasad bezpieczeństwa w szkole, w domu, podczas ferii i zabaw na świeżym powietrzu.

  5. Rozwijanie zainteresowań poznawczych i umiejętności logicznych

    • eksperymenty przyrodnicze i techniczne, gry planszowe i logiczne,

    • zachęcanie do zadawania pytań, odkrywania i samodzielnego rozwiązywania problemów.

  6. Kształtowanie postaw prospołecznych i patriotycznych

    • organizowanie wydarzeń związanych z tradycjami, świętami narodowymi i rodzinnymi,

    • budowanie poczucia wspólnoty i odpowiedzialności za otoczenie.

  7. Edukacja ekologiczna i wrażliwość na przyrodę

    • poznawanie przyrody poprzez spacery, obserwacje i doświadczenia,

    • kształtowanie postaw proekologicznych: segregacja, recykling, dbanie o środowisko.

  8. Tworzenie pozytywnej atmosfery i wspólnoty świetlicowej

    • dokumentowanie i celebrowanie wspólnych chwil (kronika, wystawy, fotobudki, turnieje),

    • pielęgnowanie radości, poczucia przynależności i wspólnego świętowania.


https://docs.google.com/document/d/1OjfbIDu2FELHY4nSuaeY5KrjDcOBAkbWldkJVsADlO8/edit?usp=sharing



Programy i projekty 

Koordynator Danka Kołodziejczyk: 

Akcja  "Kreatywna świetlica" - Włóczkoluby 

Fit school Lekcje z dietetykiem https://fitschool.pl/lekcje-z-dietetykiem/?gad_source=1&gad_campaignid=21756928248&gbraid=0AAAAApXDyh2aztn-PXFzCVHq9WzmyUXNm&gclid=Cj0KCQjw58PGBhCkARIsADbDilyblo-skOxkJ2KWd9CwEiMWbYVh_dUibJ9PXfBxpxeTJTswkQ5-5TEaAivjEALw_wcB


Natalia Zielińska 
Eksperymenty 


Michał Hawłasewicz 

Fit school 

https://panel.fitschool.pl/#/dashboard/3

Uniwersytet Dzieci 
Lekcje z emocjami - M. Reszko 

eTwinning 

M. Reszko: 

Matematyczne safari 
Szkoła przyjazna ptakom 





=========================================

2024/2025


 https://trello.com/b/bpuQyxAK/2024-2025


W tym roku stawiamy  na:
edukację prozdrowotną  kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, naukę udzielania pierwszej pomocy;
wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego; rozwijanie u wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych; 
 rozwijanie 4 bardzo ważnych kompetencji: kreatywność, krytyczne myślenie, kooperację i komunikację;
rozwijanie postaw proekologicznych i obywatelskich.
Tradycyjnie będziemy także wspierać  rozwój umiejętności cyfrowych wychowanków ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. 


Nasz zespół:

Małgorzata Jóskowiak-Reszko 
Danuta Kołodziejczyk
Natalia Zielińska 
Mariola Kaczmarek 


https://docs.google.com/document/d/1umgXg7Vq1-z9yZfDk3Z_emKZ-UK5cb-Y2nx7ztj5C9g/edit?usp=sharing

Będziemy współpracować ze świetlicami biorąc udział w ogólnopolskiej akcji Kreatywna Świetlica. 

   Akcja Kreatywna świetlica

Będziemy realizować następujące programy i projekty

Asy Internetu  

Uniwersytet Dzieci : 




  • Sztuka. Skąd artyści czerpią inspiracje
  • W czasie zajęć uczniowie zgłębią tajniki pracy ilustratorki książek i wielu malarzy. Zainspirowani ich pracami, stworzą własne dzieła. Na lekcjach powstaną abstrakcyjne rzeźby z papieru, ozdobne okładki na zeszyty z ludowymi wzorami, obrazy tworzone tradycyjną turecką techniką “ebru”, a także prace inspirowane martwą naturą, krajobrazem i wyobraźnią. Uczniowie będą poznawać sztukę za pomocą zmysłów: dotyku, zapachu, wzroku i słuchu. Zwieńczeniem projektu będzie przygotowanie wernisażu, na którym uczniowie zaprezentują swoje prace. Dzięki miniwykładom zwiedzą pracownie wielu artystów i wnętrza muzeów oraz najbardziej kolorową wioskę w Polsce - Zalipie. Dowiedzą się także, jak na dworze można bawić się perspektywą i poznają wiele ciekawostek na temat znanych malarzy. 
  •  Planeta zdrowia 


OGÓLNOPOLSKI PROGRAM „CZTERY PORY ROKU. POMYŚL, ZBUDUJ, ZAKRĘĆ Z KORBO”






https://4poryrokuzkorbo.jimdosite.com/
1. Głównymi celami Programu są:
● stymulowanie rozwoju sprawności manualnej i intelektualnej dzieci poprzez
wdrażanie ich do pracy w zespołach metodą projektów;
● rozwijanie logicznego myślenia oraz myślenia rotacyjnego na różnych etapach
edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna);
● nauka przez zabawę i doświadczanie (odejście od transmisyjnego przekazywania
wiedzy i pracy statycznej przy stolikach), uwzględniająca nurt STEAM;
● integracja zespołów klasowych i grup przedszkolnych, nabywanie umiejętności pracy
w grupach-zespołach zadaniowych.
2. Cele operacyjne:
● Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego
myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności;
● Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych
rozwiązań;
● Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne;
● Kreatywne wykorzystanie klocków KORBO.









Dzieciaki w Kosmosie 






D



Projekty eTwinning


„Podróż do świata sztuki”
Projekt „Podróż do świata sztuki” to inicjatywa, która wprowadzi uczniów do fascynującego świata sztuki. Główne cele tego projektu to: 1. edukacja artystyczna: uczniowie poznają podstawowe pojęcia i terminy malarstwa, co pozwoli im swobodnie wyrażać się na ten temat. 2. Wiedza o wielkich artystach: projekt umożliwia im poznanie dzieł wybitnych artystów i ich najważniejszych osiągnięć. 3. Rozwijanie umiejętności artystycznych: poprzez własną działalność artystyczną uczniowie nabędą podstawowe umiejętności w zakresie sztuk wizualnych, co pozwoli im aktywnie uczestniczyć w kulturze. Projekt koncentruje się na krajach europejskich. Tematy malarstwa są ściśle powiązane z historią i geografią krajów. Jest to fascynujący wgląd w różnorodność kultury i sztuki w Europie.
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/18417


Krótkie opowieści, długie ogony

Uczniowie w wieku od 6 do 9 lat spotkają sympatycznego kota-pacynkę, który nauczy ich pierwszych słów w języku angielskim.

Twinverse 
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/twinverse
STREAM AROUND DOT DAY 2024
https://dzienkropki.blogspot.com/2024/08/celebrating-dot-day-2024.html


Matchbox Worry Monster 

W ramach Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, który przypada 10 października 2024 r., uczniowie wezmą udział w znaczącym tygodniowym projekcie mającym na celu podniesienie świadomości na temat problemów ze zdrowiem psychicznym. To kreatywne przedsięwzięcie obejmuje tworzenie spersonalizowanych „potworów zmartwień” przy użyciu małych kamyków pomalowanych tak, aby przypominały pocieszające stworzenia, każdy umieszczony w miniaturowym „łóżku” wykonanym z pudełka zapałek. Uczniowie spersonalizują swoje pudełka zapałek, wybiorą materiały na małe łóżeczko i pomalują kamyk, aby stworzyć swojego unikalnego potwora, kończąc go ochronną warstwą przezroczystego lakieru do paznokci. Te kieszonkowe towarzysze mają na celu zapewnienie namacalnego źródła pocieszenia w stresujących chwilach, służąc jako przypomnienie o znaczeniu dobrego samopoczucia psychicznego i mocy małych, kreatywnych działań w radzeniu sobie z lękiem i zmartwieniami





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz