https://trello.com/b/bpuQyxAK/2024-2025
W tym roku stawiamy na:
edukację prozdrowotną kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, naukę udzielania pierwszej pomocy;
wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego; rozwijanie u wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych;
rozwijanie 4 bardzo ważnych kompetencji: kreatywność, krytyczne myślenie, kooperację i komunikację;
rozwijanie postaw proekologicznych i obywatelskich.
Tradycyjnie będziemy także wspierać rozwój umiejętności cyfrowych wychowanków ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie.
Nasz zespół:
Małgorzata Jóskowiak-Reszko
Danuta Kołodziejczyk
Natalia Zielińska
Mariola Kaczmarek
https://docs.google.com/document/d/1umgXg7Vq1-z9yZfDk3Z_emKZ-UK5cb-Y2nx7ztj5C9g/edit?usp=sharing
Będziemy współpracować ze świetlicami biorąc udział w ogólnopolskiej akcji Kreatywna Świetlica.
Akcja Kreatywna świetlica
Będziemy realizować następujące programy i projekty
Asy Internetu
Uniwersytet Dzieci :
- Sztuka. Skąd artyści czerpią inspiracje
- W czasie zajęć uczniowie zgłębią tajniki pracy ilustratorki książek i wielu malarzy. Zainspirowani ich pracami, stworzą własne dzieła. Na lekcjach powstaną abstrakcyjne rzeźby z papieru, ozdobne okładki na zeszyty z ludowymi wzorami, obrazy tworzone tradycyjną turecką techniką “ebru”, a także prace inspirowane martwą naturą, krajobrazem i wyobraźnią. Uczniowie będą poznawać sztukę za pomocą zmysłów: dotyku, zapachu, wzroku i słuchu. Zwieńczeniem projektu będzie przygotowanie wernisażu, na którym uczniowie zaprezentują swoje prace. Dzięki miniwykładom zwiedzą pracownie wielu artystów i wnętrza muzeów oraz najbardziej kolorową wioskę w Polsce - Zalipie. Dowiedzą się także, jak na dworze można bawić się perspektywą i poznają wiele ciekawostek na temat znanych malarzy.
- Planeta zdrowia
https://4poryrokuzkorbo.jimdosite.com/
1. Głównymi celami Programu są:
● stymulowanie rozwoju sprawności manualnej i intelektualnej dzieci poprzez
wdrażanie ich do pracy w zespołach metodą projektów;
● rozwijanie logicznego myślenia oraz myślenia rotacyjnego na różnych etapach
edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna);
● nauka przez zabawę i doświadczanie (odejście od transmisyjnego przekazywania
wiedzy i pracy statycznej przy stolikach), uwzględniająca nurt STEAM;
● integracja zespołów klasowych i grup przedszkolnych, nabywanie umiejętności pracy
w grupach-zespołach zadaniowych.
2. Cele operacyjne:
● Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego
myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności;
● Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych
rozwiązań;
● Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne;
● Kreatywne wykorzystanie klocków KORBO.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz