Realizacja działań
- W sekcji "Propozycje aktywności" znajdziecie propozycje zadań do wykonania. Sekcja ta może być aktualizowana w ciągu roku.
- Wybierzcie - najlepiej z uczniami - zadania, które chcecie wykonać w waszej świetlicy. Zaplanujcie terminy i działajcie.
- Po wykonaniu kolejnych zadań pokolorujcie odpowiednią część zentaglowej kolorowanki.
- Efekty pracy uczniów zamieście w kolekcji Wakelet i podzielcie się w zamkniętej grupie na Facebooku. (Jeśli nie macie konta na FB prześlijcie link na adres kreatywna.swietlica@radziszow.edu.pl - opublikujemy kolekcję w waszym imieniu)
- Do 15 maja prześlijcie gotową kolorowankę na adres: Szkoła Podstawowa w Radziszowie, ul. Szkolna 7, 32-052 Radziszów
- Świetlice, które zgłoszą się do akcji w wykonają co najmniej 4 zadania otrzymają certyfikat tegorocznej akcji.
Organizator
Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Radziszowie
ul. Szkolna 7
32-052 Radziszów
osoba kontaktowa: Mirosław Barć (wychowawca świetlicy i nauczyciel informatyki)
mail: kreatywna.swietlica@radziszow.edu.pl
Włóczkoluby -różne prace z użyciem włóczki.
Nauczenie dzieci rozpoznawania i nazywania swoich emocji jest bardzo ważnym elementem w stymulowaniu ich rozwoju. Nazwanie emocji znacznie ułatwia jej opanowanie. Tworzenie kamieni emocji może być dobrą okazją do rozmowy, a przez to wpływu na ich rozwój emocjonalny. Przygotowane kamienie mogą być wykorzystane podczas lekcji przedmiotowych. Dzieci bez komunikatów werbalnych i przerywania toku zajęć, mogą poprzez położenie odpowiedniego kamienia na ławce zakomunikować nauczycielowi, jak się czują.
- Poproście dzieci o przyniesienie kamieni (najlepsze są otoczaki, ale każdy kształt można kreatywnie wykorzystać). Może znajdą je na spacerze na rodzicami? Alternatywnie kamienie można przygotować z masy solnej (dodatkowa okazja do ćwiczenie rąk dzieci) lub zakupić (kupne mogą od razu być w odpowiednim kolorze).
- Dzieci malują całe kamienie najlepiej farbami akrylowymi na wybrany przez siebie kolor. Mogą wybrać różne kolory dla różnych emocji.
- Po wyschnięciu domalowują minki odpowiadające podstawowym emocjom: radość, smutek, gniew, strach.
- Dodatkowo uczniowie mogą zaprojektować opakowania na kamienie (woreczki lub pudełka).
Warto by praca z kamieniami nie była jednorazowa. Możemy do ich wracać podczas pracy wychowawczej w świetlicy lub we współpracy z wychowawcami klas lub specjalistami podczas innych zajęć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz