W czasie zajęć uczniowie zgłębią tajniki pracy ilustratorki książek i wielu malarzy. Zainspirowani ich pracami, stworzą własne dzieła. Na lekcjach powstaną abstrakcyjne rzeźby z papieru, ozdobne okładki na zeszyty z ludowymi wzorami, obrazy tworzone tradycyjną turecką techniką “ebru”, a także prace inspirowane martwą naturą, krajobrazem i wyobraźnią. Uczniowie będą poznawać sztukę za pomocą zmysłów: dotyku, zapachu, wzroku i słuchu. Zwieńczeniem projektu będzie przygotowanie wernisażu, na którym uczniowie zaprezentują swoje prace. Dzięki miniwykładom zwiedzą pracownie wielu artystów i wnętrza muzeów oraz najbardziej kolorową wioskę w Polsce - Zalipie. Dowiedzą się także, jak na dworze można bawić się perspektywą i poznają wiele ciekawostek na temat znanych malarzy.
1. Jak trenować wyobraźnię?
Oglądamy film "Jak gimnastykować naszą wyobraźnię"


Zabawa "To nie jest kubek, to jest..."
2. Jaką moc ma empatia?
Czy da się namalować obraz na wodzie?
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-da-sie-namalowac-obraz-na-wodzie/zobacz
Kto ilustruje moje bajki?
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-ilustruje-moje-bajki/zobacz
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-rzezba-moze-powstac-z-muzyki/zobacz\
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/dlaczego-odwiedzamy-muzea-i-galerie-sztuki/zobacz
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/jak-namalowac-kwiaty/zobacz
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-portret-moze-pachniec/zobacz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz