SZTUKA . Uniwersytet Dzieci

 



W czasie zajęć uczniowie zgłębią tajniki pracy ilustratorki książek i wielu malarzy. Zainspirowani ich pracami, stworzą własne dzieła. Na lekcjach powstaną abstrakcyjne rzeźby z papieru, ozdobne okładki na zeszyty z ludowymi wzorami, obrazy tworzone tradycyjną turecką techniką “ebru”, a także prace inspirowane martwą naturą, krajobrazem i wyobraźnią. Uczniowie będą poznawać sztukę za pomocą zmysłów: dotyku, zapachu, wzroku i słuchu. Zwieńczeniem projektu będzie przygotowanie wernisażu, na którym uczniowie zaprezentują swoje prace. 
Dzięki miniwykładom zwiedzą pracownie wielu artystów i wnętrza muzeów oraz najbardziej kolorową wioskę w Polsce - Zalipie. Dowiedzą się także, jak na dworze można bawić się perspektywą i poznają wiele ciekawostek na temat znanych malarzy. 



1. Jak trenować wyobraźnię? 

Oglądamy film   "Jak gimnastykować naszą wyobraźnię" 





Zabawa "To nie jest kubek, to jest..." 

2. Jaką moc ma empatia? 


https://docs.google.com/presentation/d/1jSgV800gClcosI-uGHfPtpB9x1yrEG9U/edit





Czy da się namalować obraz na wodzie? 
















 https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-da-sie-namalowac-obraz-na-wodzie/zobacz


Kto ilustruje moje bajki? 

https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/kto-ilustruje-moje-bajki/zobacz


























https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-rzezba-moze-powstac-z-muzyki/zobacz\






































https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/dlaczego-odwiedzamy-muzea-i-galerie-sztuki/zobacz


https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/jak-namalowac-kwiaty/zobacz








































https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-portret-moze-pachniec/zobacz



























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz