Podróż do świata sztuki

 Ogólny opis projektu

Projekt „Podróż do świata sztuki” dla dzieci w wieku 7-9 lat potrwa 7 miesięcy, począwszy od października 2024 r. Głównym celem projektu jest rozwijanie kreatywności, umiejętności artystycznych oraz wiedzy na temat sztuki i historii sztuki. Dzieci poznają twórczość znanych malarzy, takich jak Vincent van Gogh, Claude Monet, Wassily Kandinsky, Pablo Picasso i rodzimych artystów. Projekt będzie łączył zajęcia praktyczne, wirtualne wycieczki po muzeach i malowanie na świeżym powietrzu, umożliwiając dzieciom naukę poprzez zabawę i praktyczne doświadczenie. Ponadto dzieci będą miały okazję tworzyć obrazy przy użyciu sztucznej inteligencji, eksperymentować z kolorami i tworzyć „żywe obrazy”.
 
Cele projektu:
1. rozwijanie kreatywności: zachęcanie dzieci do swobodnego wyrażania siebie poprzez sztukę.
2. poznawanie technik i stylów: poznawanie różnych technik malarskich i stylów artystycznych.
3. zrozumienie historii sztuki: zapoznanie się z życiem i twórczością znanych malarzy.
4. korzystanie z nowoczesnej technologii: korzystanie z aplikacji AR/VR w celu ożywienia obrazów, wirtualne wycieczki po muzeach i tworzenie dzieł przy użyciu sztucznej inteligencji.
5. bezpieczeństwo cyfrowe: nauka bezpiecznego korzystania z technologii VR.
6. eksperymentowanie z kolorami: poznawanie teorii kolorów i eksperymentowanie z różnymi kombinacjami kolorów.
7. tworzenie żywych obrazów: odtwarzanie sceny z wybranego obrazu w klasie przy użyciu dowolnych materiałów.
8. zabawa i edukacja: łączenie nauki z zabawą.



Presentation template "Our classes" - editable. HERE

Presentation of teachers

https://padlet.com/vyhvatenkoanna/journey-to-the-world-of-art-map-af2zpfvbzd302lf5








Logo 

Nasza propozycja powstała w wyniku pracy grupowej.  




Głosowanie. 

HERE  głosujemy 



Logo wykonane przez dzieci z Koźmina wygrywa! 


                                             Wspólnie opracowane produkty projektu

W ramach naszego projektu szkoły partnerskie wspólnie stworzyły różnorodne prezentacje i cyfrowe materiały edukacyjne, przy aktywnym udziale uczniów. Głównym celem przygotowania tych produktów było utrwalenie wiedzy zdobytej na temat sztuki, artystów i różnych stylów malarskich, rozwijanie kreatywności dzieci oraz wzmacnianie ich umiejętności współpracy w środowisku międzynarodowym. Produkty te służyły również jako podsumowanie działań projektowych, umożliwiając uczniom dumne zaprezentowanie wyników swojej pracy szerszej społeczności szkolnej i lokalnej. Do stworzenia tych prezentacji i materiałów wykorzystaliśmy szereg narzędzi cyfrowych, takich jak Canva, PowerPoint, Genially, Padlet oraz programy oparte na sztucznej inteligencji do generowania obrazów. Pomogło to dzieciom rozwinąć nie tylko wiedzę o sztuce, ale także kompetencje cyfrowe, jednocześnie ucząc je bezpiecznego korzystania z technologii i zasad dotyczących praw autorskich.


Lista wspólnie opracowanych produktów projektu:


Pablo Picasso – Twarze – prezentacja przedstawiająca zabawne interpretacje portretów Picassa stworzone przez uczniów w stylu kubistycznym.

👉 https://tiny.pl/k4201v-n


Welcome to October's assignment to celebrate Code Week. Ahead of you Creating virtual paintings inspired by the extraordinary artist Picasso. Submit your event at https://codeweek.eu/
cw24-nj18Q this is the code we enter when registering our codeweek events.

 

The task is to create a code for a partner. The partner draws a face according to Picasso. 

 

 Link to edit - HERE

 

Rolling with Picasso autorstwa Szkoła Podstawowa

 

Presentation for use in classes - Paintings by Pablo Picasso  HERE

PICASSO






















Wassily Kandinsky – Drzewo – cyfrowa galeria inspirowana abstrakcyjnymi drzewami w stylu Kandinsky'ego, wykonana przy użyciu różnych technik artystycznych.

👉 https://tiny.pl/h89pjs2g




Journey to the World of Art autorstwa Ewa Lesniewska We create circles according to Kandinsky and throw one into a common presentation  - https://www.canva.com








Słownik malarstwa – wspólny „słownik obrazów”, w którym dzieci zilustrowały i opisały podstawowe pojęcia artystyczne, ucząc się terminologii artystycznej w języku angielskim. My mieliśmy za zadanie zilustrować słowo kredki. Wykonaliśmy przestrzenne modele kredek. 

👉 https://tiny.pl/2r1gy0vb




Each group adds a word related to painting to the dictionary (check in advance whether another group has already entered this word). We save the translation of the selected word in English and in the native language. We add an illustration made by student


LINK
 



Coordinator of task: Beata Adamska













Zbiór życzeń z świątecznymi łamigłówkami – multimedialna kompilacja świątecznych życzeń i łamigłówek stworzona przez partnerów w okresie świątecznym, wspierająca wymianę kulturową i integrację.

👉 https://tiny.pl/tr1cx07v

Dear Partners!

I am adding a Christmas activity to the project. We are decorating baubles. We choose one piece of work. We create an interactive jigsaw puzzle from it at https://www.jigsawplanet.com/. We then hang the Christmas tree decoration in Canva and link to the puzzle.  HERE

 

The bauble template can be found in the materials.

 

Christmas Tree autorstwa n123896964059 zpe.gov.pl






https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1462701e0db2









Kolekcja wielkich malarzy – cyfrowa prezentacja wielkich malarzy przygotowana w formie galerii internetowej, zawierająca prace uczniów i krótkie biografie artystów.

👉 https://tiny.pl/hpvs0svh


PORTRAITS OF FAMOUS PAINTERS autorstwa Dorota Dankowska


Scenariusz 1: Poznajemy Salvadora Dalí i tworzymy jego portret

Cele lekcji:

  • Zapoznanie dzieci z postacią i twórczością Salvadora Dalí.
  • Rozwój umiejętności krytycznego myślenia poprzez analizę autoportretu artysty.
  • Ćwiczenie umiejętności rysowania portretów.

Przebieg lekcji:

1. Wprowadzenie (10 minut)
  1. Rozmowa wprowadzająca:

    • Nauczyciel pokazuje zdjęcie Salvadora Dalí oraz jeden z jego autoportretów (np. Autoportret z Baczką).
    • Pyta uczniów:
      • „Jak myślicie, kim był ten człowiek?”
      • „Co możecie powiedzieć o jego wyglądzie?”
    • Krótka opowieść o Dalím: ekscentryczny artysta surrealista, znany z niezwykłych obrazów i wąsów.
  2. Mini-prezentacja:

    • Nauczyciel pokazuje 2-3 dzieła Dalí i pyta:
      • „Co w tych obrazach jest dziwnego lub zaskakującego?”
      • „Jakie emocje budzą w was te obrazy?”
        (Rutyna krytycznego myślenia: "Zastanów się – Dziel się – Dyskutuj")
2. Analiza autoportretu (15 minut)
  • Dzieci siadają w grupach i analizują autoportret Salvadora Dalí.
  • Pytania pomocnicze:
    • „Jakie szczegóły w jego twarzy są nietypowe?”
    • „Jak myślicie, dlaczego Dalí przedstawiał siebie w taki sposób?”
  • Grupy dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Nauczyciel zapisuje wnioski na tablicy.
3. Rysowanie portretu Dalí (25 minut)
  1. Dzieci rysują portret Salvadora Dalí, inspirowany jego autoportretem.
  2. Można zachęcić je do włączenia surrealistycznych elementów, np. dodania fantazyjnych wąsów lub surrealistycznego tła.
  3. Po zakończeniu rysunków odbywa się mini-wystawa prac.
4. Podsumowanie (10 minut)
  • Dzieci dzielą się swoimi wrażeniami z rysowania.
  • Nauczyciel pyta:
    • „Czego nauczyliśmy się dziś o Salvadorze Dalí?”
    • „Co najbardziej wam się podobało w jego sztuce?”

Scenariusz 2: Zwierzęta w sztuce Dalí – tworzymy surrealistyczne obrazy

Cele lekcji:

  • Rozwijanie wyobraźni i umiejętności interpretacji obrazów.
  • Poznanie motywów zwierzęcych w sztuce Salvadora Dalí.
  • Stosowanie rutyny krytycznego myślenia przy analizie obrazów.

Przebieg lekcji:

1. Wprowadzenie (10 minut)
  1. Rozmowa otwierająca:

    • Nauczyciel pokazuje obraz, np. Słoń na długich nogach.
    • Pyta uczniów:
      • „Co widzicie na tym obrazie?”
      • „Czy słonie naprawdę tak wyglądają?”
    • Krótka opowieść o surrealizmie: styl artystyczny, który łączy rzeczywistość z wyobraźnią.
  2. Rutyna krytycznego myślenia: „Zobacz – Zastanów się – Zadaj pytanie”:

    • Dzieci opisują, co widzą na obrazie.
    • Zastanawiają się, co obraz może oznaczać.
    • Zadają pytania, np.: „Dlaczego te słonie mają tak długie nogi?”
2. Tworzenie surrealistycznego zwierzęcia (30 minut)
  1. Inspiracja:

    • Nauczyciel pokazuje inne obrazy Dalí z motywami zwierząt, np. nosorożce, mrówki, motyle.
    • Pyta: „Jakie inne zwierzęta można by przedstawić w surrealistyczny sposób?”
  2. Praca twórcza:

    • Uczniowie wybierają zwierzę i tworzą jego surrealistyczną wersję.
    • Mogą zmieniać jego kształt, dodawać fantazyjne elementy (np. skrzydła, niezwykłe kolory, dodatkowe części ciała).
    • Prace są wykonane techniką dowolną: kredki, farby, kolaż.
3. Prezentacja i analiza (15 minut)
  • Każde dziecko pokazuje swoją pracę i mówi, jakie zwierzę je inspirowało.
  • Nauczyciel pyta:
    • „Co sprawia, że wasze prace są surrealistyczne?”
    • „Jakie emocje wywołują te obrazy?”
4. Podsumowanie (5 minut)
  • Krótkie pytanie: „Czego dziś nauczyliśmy się o sztuce surrealistycznej i Dalím?”
  • Dzieci dzielą się, co najbardziej im się podobało w pracy twórczej.














Sztuczna inteligencja (AI) i dzieła sztuki – prezentacja dzieł sztuki stworzonych przez dzieci przy użyciu narzędzi AI, połączona z refleksjami na temat tego, jak sztuczna inteligencja może wspierać proces twórczy.


👉 https://tiny.pl/93tyf1qc



I throw in a breakdown for the AI task. HERE Each partner creates one description and generates 2 images according to the partner's description. 

 

Link to edit presentation - HERE

 

We create autorstwa Katarzyna Ciborska







Vincent van Gogh – Wazon z słonecznikami – wspólny projekt, w ramach którego uczniowie stworzyli własne wersje słynnego obrazu van Gogha „Wazon z słonecznikami”, analizując dobór kolorów i kompozycję.


👉 https://tiny.pl/5243v4gt




Each partner makes a sunflower according to their own idea. One selected work is placed in a joint presentation. Please write to Iwona Pawłowska to add to the edited presentation.



Może być obrazem przedstawiającym tekst
Wszystkie reakcje:
Beata Minta, Ewa Leśniewska i 5 innych użytkowników





  






















Miasta partnerskie w obrazach – kolaż zdjęć i ilustracji przedstawiających miasta szkół partnerskich, pozwalający uczniom dowiedzieć się więcej o kulturze i codziennym życiu innych.

👉 https://tiny.pl/gyxdzyjq



We get to know our partners' cities. We get into pairs. HERE!!!  Each person in a pair prepares a sketch of one building from their city and sends it to their partner. The partner's task is to colour the work and include it in the joint presentation.

OUR PRESENTATION - EDIT

 

We get to know our partners' cities autorstwa pleciugi


Przygotowaliśmy szkice Katedry oraz pejzaże naszego miasta inspirowane . Kolorowaliśmy szkice uczniów ze Słupska. 

 
























Each partner creates water lilies according to their own ideas. Starting on page 4, one page is set aside for each partner to place their work. On pages 2 and 3, place one work of your choice each.  This will create a collection of our ideas. 

 

Presentation for editing - HERE

 

Clode Monet autorstwa B. Minta  












Living paintings - interpretation of well-known paintings by a native painter.

Please write in the document what image the project partner will present. HERE

 


























Presentation for editing - HERE

 

JOURNEY TO THE WORLD OF ART autorstwa B. Minta  





Świętujemy Dzień eTwinningu – wspólna prezentacja – multimedialne podsumowanie naszych działań z okazji Dnia eTwinningu, podkreślające zaangażowanie uczniów w międzynarodowe partnerstwo i radość ze wspólnego świętowania.

👉 https://tiny.pl/9dywdx8w













Let's celebrate eTwinning Day together. Let's make a joint poster of the day's celebration. 

 

Link tu edit - HERE

 

JOURNEY TO THE WORLD OF ART autorstwa fth cnqrr













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz