Ogólny opis projektu
Projekt „Podróż do świata sztuki” dla dzieci w wieku 7-9 lat potrwa 7 miesięcy, począwszy od października 2024 r. Głównym celem projektu jest rozwijanie kreatywności, umiejętności artystycznych oraz wiedzy na temat sztuki i historii sztuki. Dzieci poznają twórczość znanych malarzy, takich jak Vincent van Gogh, Claude Monet, Wassily Kandinsky, Pablo Picasso i rodzimych artystów. Projekt będzie łączył zajęcia praktyczne, wirtualne wycieczki po muzeach i malowanie na świeżym powietrzu, umożliwiając dzieciom naukę poprzez zabawę i praktyczne doświadczenie. Ponadto dzieci będą miały okazję tworzyć obrazy przy użyciu sztucznej inteligencji, eksperymentować z kolorami i tworzyć „żywe obrazy”.
Cele projektu:
1. rozwijanie kreatywności: zachęcanie dzieci do swobodnego wyrażania siebie poprzez sztukę.
2. poznawanie technik i stylów: poznawanie różnych technik malarskich i stylów artystycznych.
3. zrozumienie historii sztuki: zapoznanie się z życiem i twórczością znanych malarzy.
4. korzystanie z nowoczesnej technologii: korzystanie z aplikacji AR/VR w celu ożywienia obrazów, wirtualne wycieczki po muzeach i tworzenie dzieł przy użyciu sztucznej inteligencji.
5. bezpieczeństwo cyfrowe: nauka bezpiecznego korzystania z technologii VR.
6. eksperymentowanie z kolorami: poznawanie teorii kolorów i eksperymentowanie z różnymi kombinacjami kolorów.
7. tworzenie żywych obrazów: odtwarzanie sceny z wybranego obrazu w klasie przy użyciu dowolnych materiałów.
8. zabawa i edukacja: łączenie nauki z zabawą.
Project eTwinning - project plan
"Journey to the World of Art"
/Podróż do świata sztuki/
Presentation template "Our classes" - editable. HERE
Presentation of teachers
https://padlet.com/vyhvatenkoanna/journey-to-the-world-of-art-map-af2zpfvbzd302lf5
Logo
HERE
Welcome to October's assignment to celebrate Code Week. Ahead of you Creating virtual paintings inspired by the extraordinary artist Picasso. Submit your event at https://codeweek.eu/
cw24-nj18Q this is the code we enter when registering our codeweek events.
Link to edit - HERE
Presentation for use in classes - Paintings by Pablo Picasso HERE
Each group adds a word related to painting to the dictionary (check in advance whether another group has already entered this word). We save the translation of the selected word in English and in the native language. We add an illustration made by students.
LINK
„ZOBACZ – POMYŚL – Zdziw się
1. ZOBACZ
Pytania dla dzieci:Co widzisz na obrazie lub twarzy malarza?
Jakie kolory i kształty zauważasz?
Jakie szczegóły przyciągają Twoją uwagę (np. ubiór, fryzura, wyraz twarzy)?
Ćwiczenie: Poproś dzieci, aby głośno wymieniły wszystkie elementy, które zauważyły.
2. POMYŚL:
Cel: Zachęcenie ich do przemyślenia tego, co widzą i wyrobienia sobie opinii.
Pytania dla dzieci:
Co sądzisz o tym obrazie i wyglądzie malarza?
Jakie emocje wyraża ta twarz lub grafika?
Jak myślisz, dlaczego artysta wybrał kolory lub technikę?
Ćwiczenie: Poproś dzieci, aby spróbowały wyrazić swoje uczucia w związku z patrzeniem na tę grafikę lub portret.
3. ZADOWOLENIE (REFLEKSJA):
Cel: Pobudzenie ciekawości i zadawania pytań.
Pytania do dzieci:
Co chcielibyście wiedzieć o tym malarzu?
Jakie pytania przychodzą Ci na myśl, gdy patrzysz na jego portret?
Jak myślisz, co ten malarz czuł coś wyjątkowego, tworząc swoje dzieła?
Ćwiczenie: Dzieci wspólnie formułują pytania, jakie chciałyby zadać malarzowi, gdyby mogły z nim porozmawiać.
„Kopuła pytań”
„Kopuła Pytań” rozwija dziecięcą ciekawość, umiejętność krytycznego myślenia i dociekliwość, co doskonale wspiera zadanie polegające na wyszukiwaniu informacji i przedstawianiu malarza. Pomaga dzieciom poczuć się zaangażowanymi i samodzielnie zgłębić temat, a nie tylko biernie słuchać.
Etap 1: Przedstaw temat i zadaj pytanie otwarte
Pokaż dzieciom obraz słynnego malarza i powiedz:
„To obraz jednego z najsłynniejszych malarzy. Zastanówmy się, jakie pytania moglibyśmy zadać, aby dowiedzieć się więcej o nim i jego twórczości”.
Zapisz na tablicy główne pytanie:
O czym chcielibyśmy wiedzieć...
Krok 2: Budowa kopuły pytań
Prowadź dzieci przez różne rodzaje pytań, np.:
Kto? Kim jest... Kto nauczył go malować?
Co. Co lubił malować? Co wyróżnia jego obrazy?
Gdzie? Gdzie mieszkał? Gdzie można zobaczyć jego obrazy?
Dlaczego? Dlaczego jego obrazy są tak znane? Dlaczego użył tak intensywnych kolorów?
Jak? Jak malował swoje obrazy? Jakich narzędzi i farb używał?
Zapisz wszystkie pytania na tablicy. Możesz użyć kolorów, aby pogrupować pytania według kategorii.
Etap 3: Wybór pytań do zbadania
Poproś każdą grupę lub parę dzieci, aby wybrały 1-2 pytania, na które spróbują znaleźć odpowiedzi, korzystając z przygotowanych przez Ciebie materiałów (książek, ilustracji, tekstów).
Zachęć dzieci, aby samodzielnie formułowały krótkie odpowiedzi, zapisując je prostymi zdaniami lub rysując obrazki.
Podsumowanie rutyny
Na koniec ćwiczenia poproś każdą grupę, aby podzieliła się swoim pytaniem i odpowiedzią.
Można podkreślić, że każde pytanie pomaga nam lepiej poznać osobę lub temat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz